Din nettleser er for gammel. Vennligst oppgrader nettleseren din eller last ned en alternativ nettleser som Google Chrome eller Firefox.

Cargo

Cargo er en viktig del av Color Lines drift. Vi har Cargo på alle skipene våre. Synergi mellom passasjerer og Cargo gjør at vi kan opprettholde hyppig frekvens og drift 360 dager i året.

Cargos kunder er stort sett transportører av trailere med eller uten sjåfør, nye og brukte kjøretøy, containere og spesiallaster. De fleste kundene har årlige avtaler og benytter rutene hyppig, om ikke daglig. De transporterer gods for import og eksport for næringsliv, industri og dagligvarer. Godt samarbeid mellom avdelingene er viktig for å levere god service og forutsigbarhet. 

Salgsavdelingen er ansvarlig for den langsiktige kundedialogen og for å forhandle prisavtaler. Bookingavdelingen har daglig kontakt med befraktere hos kundene for planlegging og booking av plasser. Tollavdelingen håndterer fortolling inn og ut av Norge, samt inn til EU og til land utenfor EU.

I alle havner Color Line seiler til har vi ekspedisjon som administrerer hver seiling, leverer ut boardingkort, håndterer lastepapirer og tolldokumenter. Kaiarbeider mottar skip og håndterer trosser, i tillegg til laste- og losseoperasjon. Tett samarbeid mellom ekspedisjon, kaiarbeidere og skip er viktig for effektiv og optimal lasting. 

Fredrik, Terminalmedarbeider

– Jeg hadde hørt at Color Line var et bra sted å jobbe da jeg søkte for to år siden. I ettertid kan jeg bekrefte at dette stemmer. Det er rom for å være seg selv og jeg føler meg verdsatt i jobben. Kollegene mine i Cargo gjør at jeg trives ekstra godt, sier Fredrik.

Arbeidsoppgavene til en terminalmedarbeider går ut på å losse og laste skipet, samt forefallende arbeid på kai.

Kasper, Teamleader spedisjon i Hirtshals

– Jeg har alltid hatt en følelse av sterk lagånd, og jobben har gitt meg mulighet til å være kreativ og komme med nye idéer. Samtidig har jeg alltid hatt muligheten til å utvikler meg personlig og faglig. I Color Line er det mulig å bidra til å gjøre en forskjell. I tillegg betyr det mye å jobbe i et globalt perspektiv hvor du møter ulike kulturer på tvers av kollegaer og forretningspartnere, forteller Kasper.