Om bord har vi flere ulike butikkonsepter, som blant annet parfyme, fashionshop og taxfree. Som butikkekspeditør jobber du i et miljø med høyt tempo, spennende utfordringer og mye kundekontakt. Vi har tatt en prat med Kairi, en av våre butikkekspeditører, om hvordan det er å jobbe om bord.
Hvorfor valgte du å jobbe i Color Line?
Jeg har alltid drømt om å jobbe på en båt. En tidligere kollega tipset meg om at Color Line søkte sommervikarer. I starten synes jeg det var skummelt å gå fra 100 % stilling til sommervikar, men det valget har jeg aldri angret på.
Hva liker du best med jobben?
Turnusarbeid og selvsagt kollegaene mine. Vi er et godt team og jeg har fått mange nære og gode venner. Det å yte kundeservice trives jeg med. Å gjøre en kunde fornøyd gjør dagen for meg! Turnusarbeid gir meg mulighet til å jobbe intensivt og mye, og deretter gå over til å ha helt fri. Da får jeg tid til både å trene, møte venner, dra på ferie og kose meg!
Jeg opptatt av mote og klær. Det å sette sammen antrekk og bygge opp butikken er noe jeg motiveres av. Samtidig liker jeg å ha det ryddig og fint rundt meg, noe jeg kan gjøre i butikken.
I en jobb som butikkekspeditør må du sette kunden først, og med det mener jeg at du skal se kundene og være tilgjengelig dersom de behøver hjelp. Du må like å jobbe med mennesker, både gjester og de ansatte i teamet.
Hva er typiske arbeidsoppgaver som butikkekspeditør hos Color Line?
Først og fremst – Å yte god kundeservice. Men selvfølgelig også varepåfylling og -plassering, rydding i butikken, samt bytte varer i utstillingsvinduet. Jeg elsker også å gi råd og hjelpe kundene å finne det de er ute etter. Og så må man jo være oppdatert på gjeldende kampanjer og tilbud.
Har du noen gode tips til nyansatte?
Ikke stress om du ikke får oversikt over båten den første uken, det vil du lære! Vi alle har vært nye. Alle hjelper hverandre om bord, så spør! Du kan gjerne spørre meg om veien dersom du ser meg.